Benvinguts a Croàcia

Ja portem uns dies a Croàcia i sembla que va sent hora de fer una crònica de les nostres. Varem entrar amb tren des de Ljubljana,( no calia però ens van posar el visat al passaport!!jijiji) i cap a la capital croata, Zagreb. Ja ens havien dit que no era un ciutat massa maca i que la gent és una mica seca i ho varem comprovar. L’únic que te és un carrer que tot són bars, cafès i restaurants, i clar, va ser el nostre lloc més visitat. L’endemà varem tirar cap a Plitvice, un parc nacional amb un munt de salts d’aigua, llacs, rierols i milers de plantes diferents. És una passada, hi pot fer excursions des de 3 horetes fins a 7 o 8 hores. Nosaltres havíem de marxar a les 17 perquè volíem agafar l’autobús que ens deixava al càmping més proper, a uns 10 km però un cop a la parada, varem canviar d’idea i varem decidir tirar milles cap a Zadar, una ciutat de costa. Teníem ganes de fer platgeta! Al final varem acabar agafant un taxi entre tots els que érem a la parada del bus i ens va sortir més barat que el propi autobús.

Arribats a Zadar, a la oficina de turisme! Desprès de demanar pel càmping i els albergs, varem acabar quedant-nos a casa una senyora, al mateix centre de la ciutat. És una ciutat agradable, el casc antic molt maco i com a curiositat, al passeig de mar, hi ha un orgue que sona en funció de la força de les onades i una espècie de cercle de colors que s’il·lumina també segons com van les marees. És molt curiós i una bona manera de passar-hi el vespre mirant el mar. De Platges només varem anar a veure la que quedava més a prop i no eren més que pedrotes, la gent aquí té tendència a banyar-se al mateix port esportiu.

Al cap de dos dies varem tirar cap a Split, ja es nota una mica més el canvi de mentalitat de la gent, sortint del bus ja ens esperen un munt d’ofertes d’allotjament, acabem accedint a la primera noia que ens havia dit res. Molt simpàtica i amable, ens diu que té un hostel i  ens ofereix una habitació doble per poques kn (kunes, és la moneda croata) i el resultat és que ens acaba llogant una habitació a casa seva, una mica cutre però podem fer servir la cuina i tenim connexió a internet.

Slpit és una ciutat curiosa, té un centre de l’època romana i els edificis s’han anat restaurant amb l’estil del moment. Sembla que aquí els únics que van treballar una mica van ser romans i els seus esclaus, i la resta han anat reciclant les pedrotes per construir els seus edificis… Et trobes edificis amb part romana, part renaixentista al costa d’altres més moderns i tot barrejat. És molt interessant de veure i hi ha molta vida, és el punt d’on surten més ferris cap a les illes i tothom hi acaba passant. Altra cop, les platges no les hem trobat.

Decidim  anar a la illa de Hvar, té molt fama, i la intenció es fer una mica de campament base. Al  ferry ens trobem una parella de Campdevànol, la Lara i l’Arnau, xerrem tot el trajecte, resulta que el germà de la Lara està fent una cosa similar a nosaltres però amb bicicleta i per Mongòlia, Xina i sud-est asiàtic…si algú vol fer un cop d’ull a aquesta aventura també tenen un blog:

Un cop arribem a la illa, el poble més proper és Stari grad, ells van amb furgoneta i ens hi acosten abans de separar-nos, busquem un càmping i ens plantem. Està al propi poble i no hi ha massa gent, estupendu!

la vista de postal

És un poble molt maco, amb el seu port i petits carrerons. La nostra sorpresa és que el transport és mínim i caríssim! Aquí tothom va amb cotxe o amb motos, només passem  tres o quatre busos al dia i uns horaris molt estranys. Decidim passar el dia pels voltant de Stari grad, buscant platges, però si si….definitiu, no tenim el mateix concepte de platja! Aquí s’ha de venir armat a la platja, amb sabates, un bon matalàs i tot el que et sigui necessari per passar el dia, no hi ha xiringuitos i totes les platges son de roca, i quan diem roca, no vol dir pedreta eh??? Roques grosses com taronges! Fa mal als peus anar caminant de la tovallola a l’aigua…..uf, si això son platges, la verge de Montserrat es blanca!

L’endemà lloguem la moto, no podem marxar sense veure les platges espectaculars, deuen ser a l’altre costat de l’illa, pensem….tot el dia amunt i avall, i res, mes roques, i al final quelcom més semblant a una platja, que tampoc, però ens hem de conformar!

Aprofitant que la moto la tenim durant 24h, al matí següent anem cap a Hvar, els dos, la motxilla i amb una 50cc!!! Oleeeee….la pobre moto que no podia amb tantes pujades!

Ens separem, el Víctor se’n torna a deixar la moto al nostre poble i la Laura es queda per allà. Com el transport va com va, al final el Víctor torna del poble cap a Hvar fent autoestop…la gent de l’illa ja deu estar acostumbrada perquè enseguida l’agafen i en dues tongades de autoestop arriba Hvar city! Realment Hvar és un lloc més gran, té un castell amb una vista de postal, botigues, uns yots amarrats enormes, és on hi ha els hotels, la vida nocturna i se suposa que les platges més maques. Si mai apareixeu per aquí, us ho recomanem! Nosaltres hi varem passar el dia i molt bé, cap a la tarda, fast ferry cap a la illa següent,  Korcula i un altre vaixell cap a terra ferma, a Orebic! Aquí si que hi ha platges de sorra!!!!  Llàstima que aquesta nit ens ha pillat una turmenta d’estiu,(amb la que hem pogut comprovar que la tenda és de putamare, impermeable com deia el prospecte!) i no les podem aprofitar massa les platges….fa massa vent!!!

I res, avui visita per aquí, i demà anem cap a Bòsnia i Hercegovina, a Sarajevo i Mòstar. Serà una visita fugaç, i es que el dimecres 15 sembla que ens trobarem amb uns amics, que estan de vacances per la costa croata, a Dubrovnik. Ja us explicarem!

Un petonas!

Una resposta

1. Hola Parella,

ja s’ha acabat el nostre viatge, al final de tornada vam parar a Venècia i a Bologna, Venècia ens va agradar molt però a Bologna ja estàvem una mica cansats de donar voltes com una baldufa i teniem ganes d’arribar a casa. Tot i així vam seguir els vostres consells gastronòmics i ens vam fotre uns espaguetis a la bolonyesa jo, i uns tagliattele ragu la lara (amb el seu gelat de stracciatella al darrera, haviem llegit el bloc, he he…)

Bé, esperem que us vagi molt bé el viatge, i ja us anirem seguint.

Records.

Per cert. Victor, suposo que ja ho saps, però el Barça, està a punt de fitxar l’Ibrahimovic, buffff… com tremolen els de Madrid… jajajajaja