Un tastet d’Sri Lanka

Sembla mentida com països tant propers com India i Sri Lanka poden arribar a ser tant diferents. Després de llargues hores d’espera a l’aeroport de Chennai, que no és dels més còmodes del món, i un parell d’hores d’avió, ens plantàvem de bon matí a Colombo i teníem tot un país per descobrir en només sis dies. Tornàvem a viatjar amb els nostres amics canadencs però ells teníen un mes sencer per endavant a l’illa. Tot just arribar, ja vam veure que les coses anaven diferent. Al mateix aeroport hi havia un munt d’estants d’informació, lloguer de cotxes, canvi de moneda,etc…. i un bus gratuït et portava cap a la població més propera. Increïble!! Tanta organització, ordre i “serietat” ens tenia bocabadats.

La primera parada va ser Kandy, una ciutat important i gran que es troba al mig de l’illa. El més interessant que té és el llac i un gran temple budista, que no vam poder veure perquè just quan passàvem per davant,queia una trompa d’aigua que no deixava veure res. El que si que vam poder visitar va ser un altre temple que es trobava al capdamunt d’un turonet, amb una gran, grandíssima estàtua de buda i un espectacle de dansa tradicional, una mica per a guiris però divertit de veure. L’endemà, un viatge amb tren pel vell mig de les muntanyes cobertes de plantacions de tè i tot gaudint d’unes vistes fantàstiques ens va acabar portant al poblet de Ella. Un lloc encantador, amb un munt d’excursions per fer pels voltants i que tot i estar ple de Guest House i hotelets, encara conserva aquell encant de poble de muntanya, de muntanya tropical es clar. Si no hagués estat per la pressa i per la pluja, que ens visitava cada dia puntualment a partir del migdia, ben segur que ens hi hauríem quedat tres o quatre dies. Allà ens vam acomiadar dels nostres companys canadencs, compartint la vetllada amb una parella d’alemanys i amb una ampolla de Grant que el Nick havia comprat al Duty free per ocasions especials.
Sempre recordarem Ella com un lloc amb molta vida. Al Victor el van picar un parell de sangoneres i a mi un gos se’m va menjar mitja sabata! De bon matí, amb tirita a la cama i sabates mossegades vam fer camí a la costa sud. De camí varem parar a Buduruwagala (ufff….tots els nomes son d’aquest calibre, així que costa fer-te entendre d’on vols anar), on hi ha uns budes esculpits en unes grans roques i finalment vam fer cap a Mirissa. Una platja paradisíaca, amb un ambient molt tranquil, pocs hotelets a ran de sorra i molt bona gent. Llàstima que de nou, el monsó ens perseguia. Ens vam banyar sota la pluja a la costa on cinc anys enrere va patir de valent el tsunami i que encara ho tenen molt present. El noi de l’hotelet on estàvem ens va explicar que ho va viure en primera persona, que justament a Mirissa no van tenir cap ona gegant però el nivell de l’aigua va pujar uns set o vuit peus i van morir set persones del poble. Deia que hi ha famílies que ja mai més s’han acostat al mar.
Com a dada curiosa, si visiteu aquest país, que sincerament us recomanem si voleu relaxar-vos a una bona platja i gaudir de mil excursions en una illa tropical, veureu que hi coexisteixen varies religions, però que la principal es el budisme, i que a tot arreu hi ha llocs reservats pels monjos: la primera fila als transports públics, les millors cadires de l’aeroport…es curiós, i a més la gent ho respecta….
Bé, per sort l’últim dia va fer un matí preciós. Una remulladeta a la platja i cap a l’aeroport…d’aquí res a Bangkok on ens esperen el meu germà i un amic seu!!

3 Respostes

1. Jeje. A la Índia la gent perd les sabates, a Sri Lanka se les mengen! Un petó.
    Tenim postal de Pakistan escrita el sis d’octubre i anem fent cole.

2. Mmmm, ja estic desitjant llegir la vostra pròxima experiència. De moment no m’importaria anar a Sri Lanka.

3. Nois, al final vaig aprofitasr els vostres consells de Sri, molt be Mirissa.

Take care, deisfruteu forca i salut!!!